تبلیغات
انسان فردا - ادوارد دمینگ

ادوارد دمینگ

نویسنده :Am in
تاریخ:پنجشنبه 10 خرداد 1397-06:20 ب.ظ

ادواردز دمینگ


دكتر  ویلیام ادواردز دمینگ  در سال 1900 در ایالات متحده آمریكا چشم به جهان گشود. وی بزرگترین فرزند  فروم ایرون ادواردز  و  ویلیام آلبرت دمینگ  بود. هنگامی كه دمینگ پسربچه  ای بود با والدین  برش رابرت  به  وایومی  نقل مكان كرد. دمینگ جوان از انجام هیچ كاری دریغ نمی كرد و هرچه می توانست پس انداز می كرد در حالی كه هم دوره های او در مزرعه مشغول به كار بودند. او با پولی كه پس انداز كرده بود وارد دانشگاه شد. دمینگ در رشته مهندسی و ریاضیات ادامه تحصیل داد و در صنعت مشغول به كار شد.

دكتر دمینگ دروس پیشرفته ای را در رشته های آمار و كیفیت در دانشگاه های نیویورك و كلمبیا به مدت پنجاه سال تدریس می كرد. در سال 1991 مجله : (U.S news) مقاله های را تحت عنوان نه شخصیتی كه دنیا را متحول ساخته است به چاپ رساند. اولین آن ها پال بود و آخرینشان دكتر دمینگ این تنها یكی از چندین افتخار دكتر دمینگ بود. من الجمله هجده مدرك افتخاری. دكتر دمینگ علاوه بر این ها برنده مدال فن آوری ملی آمریكا شد.


ادوارد دمینگ


اصول چهارده گانه دمینگ

در اواخر دهه 1970 دكتر دمینگ چهارده نكته مهم را برشمرد كه این به درك فرضیه ایشان كمك میكند. هنگامی كه این ها باهم به كار گرفته شوند بیانگر فلسفه ای از حیات هستند. این نكات عبارتند از :

1- مفهوم هدف : ایجاد اهداف ثابت و دایم برای بهبود كیفیت محصول و خدمات ( برای اصلاح و پیشرفت تولید و خدمات داشتن دیدگاه و شناخت كلی از كاری كه می خواهیم انجام دهیم الزامی است )

2- انطباق مدیریت سازمان ها با این فلسفه نوین ( فراگیری فلسفه جدید و آموزش آن به كاركنان ، توزیع كنندگان و مشتریان و به مفهومی تعاون به نفع همه )

3- تغییر شیوه قدیمی بازرسی انبوه محصولات و خدمات در خاتمه كار ( كاهش ضایعات )

4- عدم تشویق و پاداش تنها بر اساس قیمت های در مقابل سعی در كمتر نمودن هزینه كل از راه دریافت مواد اولیه از تعداد كمتری از عرضه كنندكان

5- بهبود و بازسازی مداوم تك تك فرآیندهای برنامه ریزی ، تولید و ارائه خدمات ( همیشه چیز بهتری وجود دارد ! )

6-  جانشینی روش جدید و آموزش نیروی انسانی و كاربرد آمار ( تلاش برای پیشرفت )

7- انطباق و جانشینی سرپرستان به منظور تمركز سرپرستی بر یاری رساندن به افراد برای انجام بهتر وظایفشان ( كیفیت قابل تفویض نیست . مدیریتی كه توانایی ها و استعداد های مختلف افراد را تشخیص دهد مدیریتی موفق است )

8- از بین بردن ترس از برنامه های جدید و تشویق ارتباطات دوطرفه ( همكاری و تعاون همراه با احترام متقابل )

9- شكستن سد ارتباطی بین كاركنان و تشویق به حل مشكل از راه كار گروهی ( راه اندازی سیستمی بر پایه تعاون زیرا كه سیستم موفق افرادی موفق دارد )

10- تبعیض نگذاشتن بین نیروی كار و پرهیز از تعیین اهداف چندگانه و متعدد برای دست اندر كاران مدیریت ( كنار گذاشتن شعار و اندرز و هرچه كه مانع پیشرفت شود )

11- از بین بردن موانع و عواملی كه باعث خدشه دار كردن غرور كارگران می شود ( كنار گذاشتن اهداف دست نیافتنی زیرا كه نتیجه كار بازتابی از روش كار است )

12- تشویق همه كاركنان برای كسب آموزش های بیشتر و همچنین خودپروری ( هدف از كار باید لذت از كار باشد )

13- فعالیت همه جانبه در جهت ایجاد تحول در سازمان ( وارد شدن به برنامه آموزشی سالم )

14-  حذف شعارها و اهداف بی مورد و غیر واقعی ( به انجام رساندن كامل تغییر - تثبیت و تقویت )

كل این چهارده نكته یك هدف را دنبال می كنند: این كه شرایطی را فراهم كند تا مردم با لذت كار كنند. هنگامی كه شركتی هیچ انگیزه و هدفی نداشته باشد كاركنان آن چگونه می توانند با لذت كار كنند.


http://faraelm.blogfa.com/post-4.aspx




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo